Salgs- og leveransevilkår

Skoltpukk.no er drevet av Skolt Pukkverk AS, orgnr. 964 335 893. Disse salgs- og leveringsvilkårene gjelder for bestillinger som en forbruker, jfr definisjonen i forbrukerkjøpsloven § 1, gjør på Skoltpukk.no.

1. Bestilling-fullstendighet av informasjon på nettsiden

Alle priser vises i norske kroner og er inkludert MVA. Etter en bestilling vil vi sende en ordrebekreftelse til den oppgitte e-postadressen. Det er viktig at du oppgir en gyldig e-postadresse og telefon-/mobilnummer for at vi skal kunne sende deg informasjon om mulige forsinkelser etc.

Vil du forsikre deg om at du får samme type stein som du har kjøpt av oss tidligere, kontakt kundesenteret for en manuell bestilling.

Skoltpukk.no tar forbehold om skrivefeil på våre nettsider. Vi forbeholder oss retten til å kunne stoppe ordre om det avdekkes feil eller mangler i produkttekst, informasjon, pris eller tilsvarende. Kunden vil i slike tilfeller bli gjort oppmerksom på hva som er feil og få valget mellom å kansellere ordre eller gjennomføre kjøpet etter korrigering av de relevante feil eller mangler.

 

2. Betaling

I nettbutikken vår bruker vi Vipps som betalingsmåte. Vipps er en brukervennlig betalingsløsning som du kan lese mer om på vipps.no.

For å betale med Vipps, må du ha installert Vipps-appen, som kan lastes ned gratis til Android- og iOS-enheter. Opprett en bruker i appen og fyll inn nødvendig informasjon, så er du klar til å handle.

I Vipps reserveres beløpet, som vil trekkes den dagen varene er levert til deg som kunde. Vi gjør en vektreservasjon som utgjør 10 % utover den bestilte mengden. Dette gjør vi for at det alltid vil oppstå et lite vektavvik mellom bestilt mengde og faktisk levert mengde til kunde. Kunden blir belastet for faktisk utveid mengde av bestilt vare.

Se øvrige vilkår på vipps.no.

 

3. Frakt

Vi har samarbeid med utvalgte aktører, i tillegg til egen transport, for å kunne sende varene hjem til kjøper. Vi tilbyr kranbil eller tippbil avhengig av hvilken leveringsmåte som er bestilt av kunden (eksempelvis storsekk med kranbil).

Fraktpris vil enten genereres automatisk i handlekurven etter at leveringsadressen er lagt inn i nettbutikken, eller bli beregnet i etterkant av en prisforespørsel. Blir frakt beregnet i etterkant av en prisforespørsel vil Skoltpukk.no sende et pristilbud med frakt spesifisert som en egen ordrelinje.

 

4. Levering

I nettbutikken er alle produkter merket med antatt leveringstid. Antatt leveringstid er oppgitt i virkedager, altså hele arbeidsdager mandag til fredag. Vi presiserer at dette er en antatt leveringstid. Vi gir ingen garanti for at varen blir levert innenfor denne tidsfristen. Levering kan skje både raskere og senere enn antatt, men i de aller fleste tilfeller skjer det innenfor antatt leveringstid.

Kan du som kunde ikke motta varene før en spesifikk dato, spesielle dager du ikke kan motta e.l., er det viktig at du opplyser om dette i bestillingsprosessen. Er ikke varen på lager, vil vi snarlig gi tilbakemelding til kunde om dette.

Vi vil i etterkant av ett kjøp i de fleste tilfeller sende ut en e-post til kunde om forventet leveringsdato. Skal kunde hente vare(r) selv, se åpningstider på ditt nærmeste Skolt-pukkverk på våre hjemmesider.

Ved kjøp der Skoltpukk.no har gitt pris på frakt til kunde, vil kjøper få mulighet til å spesifisere felt "Plassering ved levering" i kjøpsprosessen. Vi vil i de tilfeller der dette feltet er benyttet, tilstrebe å få levert varen(e) der kjøper ønsker så langt det lar seg gjøre.

Skoltpukk.no tar forbehold om fremkommelighet og at lastebil/vogntog lovlig kan kjøre til ankomststedet på et godt nok underlag i forhold til vekt på lastebil/vogntog. I tillegg må selve lossing av varen(e) skje på en lovlig måte.

Skoltpukk.no kan ikke under noen omstendighet holdes økonomisk ansvarlig ved eventuelt forsinket levering.

 

5. Undersøkelse av varen(e)

Når kjøperen mottar varen(e), skal kjøper undersøke om varen(e) er i samsvar med bestillingen. Er det skader under transporten eller andre forhold kjøperne mener er mangler i forhold til bestillingen, må kjøper reklamere, jfr nedenfor under punkt 7.

Leveransen kan fravike noe når det gjelder faktisk størrelse, form og farge fra bildeillustrasjoner på nettsidene våre. Singelens farge varierer ut fra hvilket fjell den kommer fra. Fjellene i Norge er hovedsakelig brungrå, men noen steder forekommer lysere, noen steder hvite, noen steder rosa renner i fjellet. Hvis du er opptatt av en spesiell farge på hagesingelen, anbefaler vi du tar direkte kontakt med Kundesenteret. Det gjelder også hvis du skal etterfylle gårdsplassen og singelen du ønsker bør være så lik som mulig.

Produktbildene våre er tatt av stein som er vasket. Ved leveranse vil varene du får være støvete. Dette forsvinner ved første regnskyll, eller du kan spyle steinen ren.

Har du spørsmål rundt, eller krav til radonverdier ta kontakt med kundesenteret. Radonverdier varierer noe mellom de forskjellige pukkverkene.

 

6. Angrerett

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke foreligger noen kjøpsrettslig mangel ved den, og selv om den ikke er levert. Angrefristen utløper 14 dager etter at kunden eller noen tredjepart, annen enn transportøren, tar varen(e) i fysisk besittelse.

Kjøper må selv besørge og betale for returfrakt til samme lagersted hvor varene ble fraktet fra eller hentet fra. Har Skoltpukk.no besørget frakt til kjøper, vil ikke fraktkostnader bli refundert til kjøper ved bruk av angreretten. Varen(e) må være uskadet og i den tilstanden den var ved levering.

Ikke alle varene i Skoltpukk.no sitt sortiment gir grunnlag for 100% retur av kjøpsbeløpet. Ta kontakt for mer informasjon.

Hvis du ønsker å utøve angreretten, sender du en melding omgående om at du vil angre kjøpet, via e-post til post@skolt.no.

 

7. Reklamasjon

Ved reklamasjoner trenger vi følgende:

    1. Kundeopplysninger: Ordrenummer, navn, adresse og telefonnummer.

    2. Vareopplysninger: Omfang, bilde, og vareinformasjon.

Oppdager du noe du mener er en kjøpsrettslig mangel, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde ha oppdaget det, reklamere til Skolt Pukkverk AS. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Reklamasjonen må senest skje to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Reklamasjon med angivelse av hva som menes å være en kjøpsrettslig mangel skal sendes Skolt Pukkverk AS skriftlig, til post@skolt.no.

Skolt Pukkverk AS vil ved mottak av en reklamasjon ta standpunkt til om det foreligger en kjøpsrettslig mangel. Reklamasjonen vil bli tatt til følge dersom det foreligger en mangel. I motsatt vil reklamasjonen bli avvist.

Se ellers Forbrukerrådet sine nettsider for mer informasjon om forbrukerkjøpsloven og dine rettigheter.